تقویت حافظه و درمان فراموشی

تقویت حافظه

تقویت حافظه موضوع این مقاله است.امروزه بسیاری از افراد بخصوص نسل جوان دچار عدم تمرکز و فراموشی شده اند و در طول روز انرژی لازم برای انجام کارها را ندارند.

به همین دلیل به دنبال راهکار هایی برای تقویت حافظه خود میگردند،با مینو شهد همراه باشید راهکار هایی برای شما جمع آوری کرده ایم.

تقویت حافظه , مغز

تقویت حافظه ،خستگی فکری و راهکارهای ساده درمان آن

  • حضرت محمد فرموده اند : عسل مایعی است که به تقویت حافظه کمک می کند هر کسی که می خواهد حافظه اش زیاد شود عسل بخورد.

  • کسانی که زیاد مطالعه می کنند کمی کنجد را تفت داده پس از سرد شدن به آن عسل اضافه نموده و در بین ساعات مطالعه کمی از این معجون خوب جویده و میل کنند . این معجون خستگی فکر را برطرف کرده و نیروی تازه ای به مغز می دهد.

  • روزی یک یا دو لیوان از شربت عسل طبیعی بنوشید ( طرز تهیه شربت عسل : دو عدد لیمو ترش و یا یک قاشق غذا خوری آبلیموی تازه را با یک یا دو قاشق غذا خوری عسل و با یک لیوان آبی که زیاد سرد نباشد مخلوط کرده بنوشند . اگر هر روز این شربت نوشیده شود شاید فراموشی دیگر سراغ آنها نیاید ).

  • برای تقویت حافظه از این روش نیز می توان استفاده کرد : ۵۰گرم مغز چلغوز ،۳۰گرم مغز گردو، ۱۰گرم کندر ، ۱۵۰ گرم عسل ، ابتدا کندر را کوبیده سپس چلغوز و گردو را به آن اضافه نموده و خوب کوبیده آن گاه عسل را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می نماییم روزی یک قاشق همراه آب میوه یا شیر هنگام صبحانه میل شود.

  • برای تقویت حافظه و سلول های مغزی  نارگیل تازه را با عسل مخلوط نموده صبح ها میل کنند.

  • برای تقویت حافظه ۳۰گرم آویشن پودر شده ،۱۵ گرم زنجبیل پودر شده را با ۳۰۰گرم عسل مخلوط نموده به مدت یک ماه هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری همراه آب ولرم میل شود.

  • معجون تقویت حافظه : ۵گرم سنبل الطیب ،۵ گرم   اسطو خودوس ،۵گرم گل سرخ و ۵ گرم زنجبیل را ساییده با ۱۰۰گرم عسل مخلوط نموده هر شب وقت خواب یک قاشق مربا خوری میل شود.

  • برای تقویت حافظه و بر طرف نمودن فراموشی ، سنبل الطیب و صبر زرد ، اسارون با ۱۵۰گرم عسل مخلوط نموده روزی یک قاشق مربا خوری میل شود ( اگر با آب هویج خورده شود اثر آن بیشتر خواهد بود ).

  • برای تقویت حافظه ۳۰گرم سعد ، ۳ گرم زعفران را خوب ساییده با ۵۰۰گرم عسل مخلوط نموده هر شب یک قاشق غذا خوری همراه آب میل شود.

  • برای تقویت حافظه و کسانی که دچار فراموشی شده اند و مطالب زود از خاطر آنها می شود هر ماه ۱۰ روز هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری عسل همراه آب ولرم میل کنند.

  • برای تقویت حافظه یک ساعت قبل از مطالعه یک فنجان از دمکرده رزماری همراه عسل بنوشید ، نباید بیش از سه فنجان در روز میل شود.

  • برای تقویت حافظه ۱۰گرم کندر را در ۳۰گرم روغن کنجد حل نموده سپس با ۲۰۰گرم عسل مخلوط نموده هر روز با صبحانه یک قاشق مربا خوری میل شود.

  • برای تقویت حافظه گرده گل را با عسل مخلوط کرده همراه صبحانه میل کنید.

  • برای رفع خستگی فکری و مغزی به مدت یک هفته هر روز ساعت ۱۰صبح و ۵ عصر ( با غذای اصلی دو ساعت فاصله داشته باشد ) یک لیوان آب سیب همراه یک قاشق مربا خوری عسل میل شود .

  • جهت تقویت حافظه ۳۰گرم سیاه دانه ، ۳۰گرم کندر ، ۱۰۰گرم روغن زیتون و ۲۰۰گرم عسل . ابتدا سیاه دانه را ساییده سپس سیاه دانه و کندر را در روغن زیتون حل نموده آن گاه با عسل مخلوط نموده همراه صبحانه یک قاشق غذا خوری میل کنند ( بهتر است شب ها غذای سبک بخورند و افراد بیش از ۵۰ سال سعی کنند از خوردن غذاهای چرب در شب خودداری کنند . )

  • برای تقویت حافظه و بر طرف نمودن فراموشی ۵۰گرم سیاه دانه و ۵۰ گرم خردل را ساییده در ۵۰۰ گرم عسل مخلوط نموده روزی ۲ قاشق مربا خوری میل شود .

  • جهت تقویت و باز شدن ذهن ۲۰گرم گلپر را پودر نموده با۲۰۰گرم عسل مخلوط نموده روزی یک قاشق مربا خوری میل کنند

  • جهت تقویت حافظه زنجبیل تازه را رنده کرده سپس با عسل مخلوط نموده به مدت یک هفته در آفتاب گرم تابستان بگذارند بماند سپس هر روز همراه صبحانه یک قاشق مربا خوری میل کنند.

  • برای تقویت حافظه ۲۰گرم جینسینگ را در ۲۰۰گرم عسل مخلوط کرده روزی یک قاشق مربا خوری میل کنند.

  • برای تقویت حافظه ۲۰گرم مصطکی ،۱۰ گرم کندر و ۱۰گرم میخک ساییده را با ۲۰۰گرم عسل مخلوط نموده روی یک قاشق چایخوری همراه یک لیوان آب بنوشند.

  • برای درمان فراموشی ۲۰گرم سیاه دانه را با ۲۰گرم خردل در ۲۰۰ گرم عسل مخلوط کرده صبح و شب یک قاشق مربا خوری میل شود و هرچند گاهی از پودر سیاه دانه به صورت انفیه در بینی استفاده شود.

  • برای برطرف نمودن فراموشی ۷۰ گرم زنجبیل را در ۱۵۰ گرم عسل مخلوط کرده همراه صبحانه یک قاشق غذا خوری با کمی آب گرم میل شود.

برای تقویت حافظه مصرف خوراکی های زیر توصیه میشود:

سیفی جات و میوه ها:

اسفناج

اسفناج به دلیل برخورداری از بافت های گیاهی از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

تحقیقات نشان می دهد زنانی که از اسفناج و سبزی های سبز دیگر استفاده می کنند، پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند.اسفناج به دلیل آنزیم های موجود در برگ هایش، سیناپس بین سلول ها را تسهیل می بخشد و هوش را تقویت می کند.

اسفناج از ماده دارویی به نام فولیک اسید برخوردار است که در جهت تقویت حافظه موثر است. اسفناج همچنین برای مبتلایان به عارضه قلبی بسیار مفید است. اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز است.
سطح بالای پتاسیم در اسفناج، سرعت انتقال پیام‌های عصبی را افزایش داده و ذهن را پاسخگوتر و قوی‌تر می‌سازد.

انبه

این میوه ماده دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید است.

با این که میوه چرب است و دارای بافت های چربی است اما باعث می شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریع تر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

سیب زمینی

محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند موادی مانند کربوهیدرات هایی که به وفور در سیب زمینی یافت می شود، باعث تقویت حافظه می شوند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی یک نوع آنتی اکسیدان به اسم «لیکوپن» است که از مرگ سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کند.

با جلوگیری از مرگ سلولهای مغزی توجه و تمرکز شما بیشتر شده و ذهنتان متمرکزتر می‌شود. همچنین مهارت‌های حل مسئله نیز در شما افزایش می‌یابد.

نخود

این ماده حاوی منیزیم است که مانند پتاسیم سرعت انتقال پیام در میان سلولهای مغزی را افزایش می‌دهد.

نخود روند گردش خون را آسانتر می‌سازد که این موضوع انتقال خون و اکسیژن‌رسانی به مغز را تسهیل کرده و افزایش می‌دهد.

گوجی بری

این میوه شبیه به ذغال‌اخته که در چین سالهاست به خواص درمانی‌اش معروف است به رفع خستگی کمک می‌کند.

که سرشار از آنتی اکسیدان است. این خوردنی همچنین حاوی ویتامین A‌ است که این ویتامین از کم شدن انرژی در بدن جلوگیری می‌کند.

بلوبری

این خوردنی به عنوان یک منبع مهم آنتی اکسیدان است که تاثیرات مثبتی بر عملکرد مغز و از ضعف حافظه جلوگیری می‌کند.

خواص در مانی بلوبری , درمان فراموشی با انبه , تقویت حافظه با بلولری

ّپروتيین ها:

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی «فنیل آلانین» است، مولکولی که توسط بدن برای ترشح ماده شیمیایی به منظور بهبود وضعیت روحی استفاده می‌شود.

استفاده از تخم مرغ به این دلیل،‌ موجب افزایش هوشیاری شما و انگیزه بیشتر برای انجام کارهایتان می‌شود.

تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه است؛ بویژه اینکه مادران باردار هنگام بارداری و زمانی که جنینی را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.

تخم مزغ , تقویت حافظه

ماهی

ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سریع تر سلول های مغز و در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود. ماهی برای عارضه قلبی نیز مفید است.

برای افزایش تمرکز، سلول‌های مغز نیازمند ماده‌ای به اسم «میلین» هستند که این چربی در امگا۳ (موجود در ماهی‌های چرب) وجود دارد. پس با مصرف ماهی‌های چرب هر روز از این نوع ماده استفاده کنید.

مغزیجات

تخم کدو

مصرف روزانه این ماده به افزایش عنصر «روی» و در نتیجه افزایش تمرکز شما کمک می‌کند.این خوردنی همچنین منبع سرشاری از اسید چرب امگا۳ است.

گردو

با اضافه کردن گردو به سالاد، ماست و … می‌توانید مهارت‌های استدلالی خود را از طریق ترکیباتی مانند اسید چرب امگا۳،پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌ها افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *